Naar hoofdinhoud
Orkestreert de dienstverlening!

Onze missie en organisatie

Mozard BV is een innovatief softwarebedrijf. Mozard ontwikkelt en beheert webbased systemen met generieke functionaliteit waarmee organisaties de dienstverlening en informatievoorziening flink kunnen verbeteren tegen lage kosten.

Wat is onze missie?

Bij Mozard dragen we bij aan een betere maatschappij, aan een begrijpelijke manier van werken in een steeds complexer wordende digitale samenleving. 

We ontwikkelen gebruiksvriendelijke producten en diensten die bijdragen aan een betere, efficiëntere en effectievere informatievoorziening én dienstverlening. Wij leveren onze diensten vooral voor organisaties in de publieke en semi publieke sector. 

Waarom doen we dit? 

Wij willen onze talenten inzetten om organisaties in het algemeen en overheden in het bijzonder te helpen de ambities op het gebied van een betere dienstverlening & informatievoorziening waar te maken! En hierdoor een blijvende zinvolle, duurzame en gewaardeerde afdruk achter te laten. 

Wij doen dit door het maken van super gebruiksvriendelijke functionaliteit en toepassingen die de informatievoorziening en dienstverlening naar een hoger level tillen. Wij doen dit vanuit een visie waarin de klanten van onze klanten én hun zaken centraal staan. Wij maken het leven met onze ICT systemen leuker voor zowel de eindgebruikers (de medewerkers achter onze systemen) als voor de klanten van onze klanten (de burgers en de bedrijven in Nederland). 

Onze oplossingen zijn hoogwaardig, goed doordacht en voorzien van de nieuwste technieken.

Organisaties die voor Mozard kiezen zijn, door een goede inzet van onze producten en diensten, in staat een besparing van 80% op het huidige applicatielandschap te realiseren. De Mozard software is geschikt voor alle soorten organisaties. Onder onze klandizie bevinden zich kleine organisaties en ook zeer grote (regionaal en landelijk) opererende organisaties.

Mozard wil marktleider worden en blijven op het gebied van generieke, configureerbare en gebruiksvriendelijke functionaliteit. We streven naar 100% klanttevredenheid. 

Wij werken hieraan door:

  1. functionaliteit te ontwikkelen die naadloos is geïntegreerd en in een hoge mate gebruikersvriendelijk is;
  2. onze klanten continu te helpen de functionaliteit zo goed mogelijk in te richten en te gebruiken;
  3. onze software via een open API architectuur aan te laten sluiten op andere systemen;
  4. op de hoogte te blijven van ontwikkelingen en een sterke relatie met onze klanten te houden zodat we gewenste vernieuwingen vroegtijdig kunnen inpassen in onze ontwikkelplanning;
  5. onze producten stabiel, snel en veilig te maken;
  6. aan te sluiten op landelijke voorzieningen en in de pas te blijven lopen met landelijke standaarden;
  7. samen te werken met hoogwaardige partners voor het leveren van complementaire functionaliteit en diensten.

Wij zijn ons er van bewust dat we alleen succesvol kunnen zijn door sámen met onze klanten de uitdaging aan te gaan. Onze producten werken immers pas goed als ze op de juiste wijze worden gebruikt.

Onze visie

Wij geloven in het beter, begrijpelijker en beheersbaar maken van ICT systemen, de informatievoorziening en de dienstverlening van onze klanten. 

Wij geloven dat overheden gebaat zijn bij het organisatiebreed zaakgericht werken met zo veel mogelijk naadloos geïntegreerde generieke en webbased functionaliteit. Dit zorgt voor een betere publieke dienstverlening tegen lagere kosten.

Wij geloven in een slimme informatiearchitectuur waarin generieke functionaliteit en gegevens zo veel mogelijk kunnen worden hergebruikt.

Door continue te investeren in de beste ICT deskundigen en de nieuwste technieken zorgen wij ervoor dat onze klanten flexibel kunnen inspelen in de behoeften in een steeds complexer wordende en digitale wereld. 

Onze organisatie

De medewerkers van Mozard hebben in de afgelopen jaren gewerkt aan succesvolle digitalisering en informatieprojecten. In het Mozard team werken mensen die vooral een informatiemanagementsachtergrond hebben.

De projecten die wij hebben afgerond in het verleden hadden allemaal te maken met het verbeteren van dienstverleningsprocessen, interne bedrijfsvoering en het beheersbaar maken van de informatievoorziening.

Met de Mozard Suite bieden wij organisaties een instrumentarium waarmee informatievoorziening daadwerkelijk op een hoger niveau komt te liggen. Dit betekent dat het accent verschuift van het mogelijk maken van nieuwe vormen van dienstverlening (en dus vooral informatie verzamelen en techniek selecteren) naar het managen, analyseren en verrijken van informatie en het (bij)sturen in de processen. Door dit te doen volgens onze visie op zaakgericht werken kunnen organisaties echt verbeteringen in de dienstverlening invoeren en geld besparen.

Wij doen dat met passie, enthousiasme en professionaliteit. Wij werken transparant, resultaatgericht en op basis van het principe 'afspraak = afspraak'. Wij hebben geen van allen een 9-tot-5 mentaliteit.

Duurzaamheid en Social Return 

Mozard heeft duurzaamheid en Social Return hoog op de agenda staan.

Mozard wil als organisatie bijdragen aan een betere en efficiëntere dienstverlening van de overheid. Wij doen dit door onze innovatieve producten en diensten aan onze opdrachtgevers aan te bieden. Hiermee ondersteunen wij hen bij succesvolle implementaties die bijdragen aan een 100% digitaal werkende overheid.
Daarnaast willen wij als organisatie een significante maatschappelijke bijdrage leveren aan zaken die wij waardevol vinden. Hiermee willen we een voorbeeldrol innemen richting mede-ondernemers en onze opdrachtgevers.

Bijdragen aan maatschappelijke doelstellingen

Mozard wil een bijdrage leveren aan het verwezenlijken van maatschappelijke doelstellingen. Dit doen wij door actief in te zetten op duurzaamheid, inclusief werkgeverschap uit te dragen en zo veel als binnen onze mogelijkheden past maatschappelijke inspanningen te verrichten

Duurzaamheid

Mozard behoort tot de zeer kleine groep van organisaties in Nederland die het plaats en tijdonafhankelijk werken zeer ver en consequent hebben doorgevoerd. Wij hebben bewust geen kantoorlocatie. We stimuleren onze medewerkers voornamelijk vanuit huis te werken of op locatie bij onze klanten hun werkzaamheden te verrichten. Hierdoor wordt woon-werkverkeer tot een minimum beperkt en hoeven we als organisatie geen energieverbruikend pand te exploiteren.

We stimuleren onze medewerkers bewust te zijn van duurzaamheid en CO2 reductie. Bijvoorbeeld door zonnepanelen aan te schaffen en energiebesparende maatregelen te nemen thuis.

Als we reizen, proberen wij dat zo duurzaam mogelijk te doen. Reizen doen wij bij voorkeur via het openbaar vervoer en indien nodig maken wij gebruik van zeer zuinige (of elektrische) auto’s. En indien mogelijk carpoolen wij.

Inclusief werkgeverschap

Mozard wil actief inclusief werkgeverschap uitdragen. Dit doen wij door een bewust diversiteitsbeleid te hanteren op het gebied van personeel. Bij Mozard is iedereen welkom en gelijk. Wij maken geen onderscheid op geslacht, etniciteit, religie, geaardheid of afkomst. Het is de kwaliteit van het werk dat telt. En het is prettig als je goed in de groep past als persoon.

Maatschappelijke inspanningen
Mozard wil zich op verschillende manieren, zoveel als past bij haar omvang en mogelijkheden, maatschappelijk inspannen. Enkele voorbeelden van deze inspanningen zijn:

  • Jaarlijks organiseert Mozard, naast de ‘reguliere’ bedrijfsuitjes een activiteit specifiek gericht op het leveren van een maatschappelijke bijdrage,
  • We bieden een aantal maatschappelijke organisaties financiële ondersteuning,
  • We staan diverse minder draagkrachtige organisatie kosteloos bij met raad en daad,
  • Mozard wil mensen met een fysieke of verstandelijke beperking, en daardoor een moeilijke toegang tot de arbeidsmarkt, de mogelijkheid bieden om via Mozard toe te stromen naar de arbeidsmarkt.

Overzicht vragen